dijous, de febrer 03, 2011

COLONIALISME-IMMIGRACIÓ-COLONIALISME

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=4632

COLONIALISME-IMMIGRACIÓ-COLONIALISME

 febrer 3, 2011 |  Fantassin Manel |

Som dins un taxi comentant com aquest mitjà de transport, normal en altres països, a casa nostra és un luxe extremadament car; i aquesta referència  internacional ens ha dut a parlar de la revolta d’Egipte; comentem que qui mana en aquell país no és tant en Hosni Mubarak com l’Exèrcit, i que precisament les crides de la Unió Europea i dels USA ens han semblat clarament adreçades a l’Exèrcit, per tal que aquest gestioni el recanvi de Mubarak de la manera que millor garanteixi que tot continuarà igual.
.
I així, els meandres de la conversa ens porten a les relacions de ianquis i europeus amb altres països d’Asia i d’Àfrica, i al tema de com és d’espavilat el neocolonialisme, perquè quan tenen la possibilitat d’anar més enllà del negoci, enriquint-se de manera indecent, no ho desaprofiten. És clar, això implica que les poblacions titulars de les matèries primeres no vegin ni un euro, però no és difícil quan has concedit la independència posant-hi un sàtrapa que s’enriquirà indecentment de les molles que et cauen de l’espoli, a canvi de comprar-te les armes amb les quals defensar-se del seu propi poble.
.
I ha estat just a continuació, quan comentàvem la rematada que implica, a més, que aquests països hagin d’exportar ma d’obra, la qual serà estigmatitzada després, als països d’acollida, amb llegendes urbanes cruels com les que atribueixen tractes de favor de les administracions en vers els immigrants, just en aquest mateix punt, que el taxista s’ha decidit a intervenir, presentant-se com immigrant argentí, alhora que procedia a il·lustrar-nos amb el seu punt de vista.
.
He de dir que la majoria dels immigrats que conec són espanyols que es creuen amb tots els drets, i a Catalunya tothom els ho respecta perquè la majoria dels xenòfobs (que qüestionen el dret a la sanitat, a l’escola catalana i als serveis a les persones) també estan absolutament  espanyolitzats (encara que no se n’adonen degut a la ignorància que els caracteritza), de manera que, fins i tot per aquells que porten estelada, que n’hi ha, un immigrant a Catalunya és algú “que no és espanyol”.
.
La majoria dels immigrants no-espanyols que conec (marroquins, paquistanesos, centre-africans…) són ferotgement independentistes catalans (la qual cosa és lògica atès que estan immaculats d’influència espanyola). És clar, tots ells estan vinculats a CiU i no puc pas saber què ha estat abans: si la pròpia reflexió independentista o l’aparició de l’Àngel Colom i de l’Èric Bertran ! En tot cas, llevat d’un amic de fa molts anys, fins avui no havia parlat encara amb cap llatinoamericà sobre el tema del nou, transversal i decidit procés independentista que estem protagonitzant.
.
Però he de dir que m’he quedat acollonit! El nostre interlocutor taxista era talment en Jiménez Losantos amb accent porteño. Per sort no podem generalitzar, perquè aquest home és un taxista que, en comptes de caure en les xarxes de CiU o en la millor i més sana amistat de Diego Arcos, resulta que el pobre home, per causa de la seva professió, molt exposada al dial radiofònic en espanyol, ha esta abduït per Intereconomia !
.
Com deia, quan s’ha decidit a intervenir, interrompent-nos amb el seu punt de vista, s’ha presentat com un immigrant argentí. Però curiosament no tenia cap intenció d’afegir res als comentaris sobre Egipte, ni sobre el colonialisme. Sembla que, arran de la nostra conversa, ha valorat que podíem estar a la seva alçada en quant a capacitat per entendre com és de greu la “nostra situació” amb un govern que dóna cobertura a ETA, amagant de manera “absolutament delictiva” les greus contradiccions dels atemptats del 11M a Madrid.
.
Quan li hem qüestionat la veracitat d’aquestes opinions i li hem plantejat que li provaria més seguir un criteri estadístic a l’hora de creure les notícies (si Intereconomia és la única que diu una cosa i totes les altres diuen tot el contrari, faria bé de creure que la majoritària és més verídica) el taxista ens ha fet por -atès que conduïa! Però després de fer un esforç per mantenir les maneres, ens ha respost que té “molt poques alternatives, atès que la majoria d’emissores estan manipulades per la Generalitat”. Això ens ha sorprès. Resulta que no escolta ràdio en català, no solament per les lògiques dificultats idiomàtiques sinó que, a més a més, per una prevenció conscient, derivada del convenciment que es tracta d’una arma de manipulació ideològica ! Imagineu-vos quin sofriment !
.
Malauradament no era el tema de l’autoria o no d’ETA la causa de la mirada de pena que ens etzibava. De seguida ens ha preguntat: “ustedes son catalanes, verdad ? saben como murió Casanova?” Aquí he saltat de seguida, veient per on anaven els trets i convençut que no m’enxamparia. Li he dit “…doncs, imagino que devia morir de vell, perquè crec recordar que era advocat, i ja se sap que els advocats es cuiden molt…!”. S’ha quedat clarament confós i se li ha esborrat el lleu somriure que havia començat a dibuixar als llavis un moment abans. Al cap d’uns segons de silenci, ha dit: “pues usted es el primero que contesta bien, eso debe ser que no escucha tanta radio catalana com dice, seguro que se ha enterado en Intereconomía…” Sabe usted que el mismo Vicepresidente Carod dijo públicamente en la Diada que Casanova murió ese día en el asalto a manos de los españoles? Se da cuenta de como manipulan la historia la Generalitat i las radios catalanas? Com podeu suposar no ha servit de res dir-li que aquesta informació, l’hagi sentit on l’hagi sentit, és errònia.
.
…i així ha continuat, amb una munió d’arguments per l’estil,  fins arribar al nostre destí, ben bé cinc minuts després. La sensació de pesadesa, fins i tot les sospites de trastorn mental, han anat desapareixent de la nostra valoració inicial a mesura que demostrava com estava l’home d’atemorit, amb els seus fills víctimes d’una educació fonamentada en mentides, tant pel que fa a la història de Catalunya com als atemptats terroristes d’ETA. Impotent en aquesta terra estranya on la veritat se sap solament gràcies a la valenta Intereconomia, però és ofegada per socialistes i catalanistes que, sembla ser, tenen poder per actuar de la manera més impune. Tot i així, l’home també és prou valent per contribuir a difondre aquestes veritats entre els seus clients.
.
La nostra valoració, quan hem baixat del taxi, és que el colonialisme i la immigració tenen moltes cares: acostumats com estem a veure’ns el melic, veiem l’efecte humorístic que aquesta emissora provoca en nosaltres i, per això, creiem que tindrà el mateix efecte en tots els altres. Però, si és capaç de convertir en “colonitzador espanyol”  un immigrant argentí (d’aquells que, a més, solen ser insultats tant pels xenòfobs espanyols com pels espanyolitzats), imagineu quin efecte colonitzador pot tenir en els espanyols de debò.
.

13 respostes

  1. vallfosca diu:
    F Manel, d’immigrants n’hi de tota MENA, com a l’acadèmia Filomena. Que hem de procurar la seva integració? Sí, i és clar que sí, que molts son gent valenta i honesta? Sí, etc. Però el que sovint passa en parlar d’aquest tema, és que ens quedem en lo compositiu i així no entrem a valorar el fenomen en tota la seva dimensió.
    Un 20% d’immigrants d’altres cultures ben diferenciades de la nostre, en 15 anys, son un problema importantíssim, que te dues vessants principals, tot i que estan de fet íntimament relacionades.
    1- Econòmicament no és viable, si les nostres aspiracions passen per conservar o millorar el model de Justícia social que ham gaudit darrerament.
    2- És un fenomen de Transculturació, i per tant d’aculturació de Catalunya, això és bo o és dolent?
    Amb tot, el problema més GRAN, és que d’això NO SE’N POT PARLAR.
    La “correcció política” ha segrestat el debat.
    Salut.
  2. Eduard m.a. diu:
    Manel,
    del que expliques, em ve una pregunta : què ha menat a aquest taxista cap a Intereconomia ?
    Quín ha estat l’esquer que ha utilitzat aquest mitjà de propaganda ( digne d’en Queipo de Llano ) per a guanyar-se la confiança d’aquest home ?
    Fins a on arriba la seva influència ?
    Crec que seria interessant i útil que algú estudiés científicament aquestes qüestions.
    Salut
  3. Eduard m.a. diu:
    Tot i així, he de dir-te que em sembla que ens fa més mal l’inhibició vergonyant i/o còmplice dels sindicats majoritaris, que la propaganda bel·lica de l’Intereconomia aquesta.
  4. bacus diu:
    idees que em passen pel cap:
    “l’home ha creat déu i tot el que penja d’ell com estats i dogmes no al revés”
    proposo que el regne d’espanya es dissolgui i passi a formar part de qualsevol estat veí, com el regne del marroc per exemple, la lluita és de classes no de fronteres i llavors estarem tots igual de putejats.
    n’estic fins els pebrots de viure en aquesta merda de tros de terra que la lluita no és entre rics i pobres sinó entre catalans i colons amb llur extirp de piedsnoirs imperials espanyols sense distinció del compte corrent.
    ja ni ha prou de la ratera patriòtica-estatalista, només s’usa per evitar el que hi ha arreu, baixa-mitja-alta, a o b………. acabem amb aquests tema i anem al que realment importa les garrofes ja et diguis fernandez o pi.
    hi ha més pobres que rics, tenim totes les de guanyar, sigui per la via de ‘la majoria mana la minoria es fot’, també anomenada ‘democràcia’ o per la força bruta i volum.
    Joan
  5. bacus diu:
    2> eduard com diu en manel jo a vegades em baixo els mp3 d’en losantos per riure i per escoltar les animalades que diuen.
    ja uns que ho fem per riure i altres no.. el que és cert ho fa bé, enganxa, és com una secta… llegir llibres i tenir una memoria encilopedica té aquestes coses, apart de no estar-se per hosties i anar amb el fre de mà posat estil conill o basté que són de fotre l’altre galta mentre cobren 100k o més l’any.
    és comparable a escoltar per exemple fot 10 anys els partits de futbol per la radio…. gaspar-roseti vs el marica d’en puyal no hi ha color… a sobre tens el plus de quan perd el madrid ho tenen que narrar de totes maneres.
    és el que té ser una bleda-cristiana o un ateu amb arrels leninistes que preferiria tenir al meu costat enlloc d’enfrontar-m’hi.
    és un repte… és com jugar a escacs amb una bactèria o amb en kasparov… la victòria és més gaudida.
  6. Fantassin Manel diu:
    Eduard,
    Hores i hores de menjada de tarro de bén segur que deuen tenir el seu efecte en gent que la identifica com “la seva” (en el sentit que en el conjunt babèbic aquesta està en el seu idioma). I més si parla clar allò que les altres en espanyol (cope, RNE…) ja insinuen, suposo que la tendència és triar aquell que parla més clar que no pas els que diuen el mateix de forma tímida.
  7. Fantassin diu:
    Bacus,
    ja ho és, un tema de garrofes, però en comptes de ser en una fàbrica ho és en un context més ample i camuflat (ideològicament i simbòlica), igual com ho va ser l’esclavatge dels jueus a l’alemanya nazi o el tema dels fosfats del Sahara,
    -de la mateixa manera que per entendre l’Edat Mitjana cal traduir els conceptes d’ara als de l’època, de manera que un “país” d’ara llavors era “simple patrimoni”,
    -de la mateixa manera que ens estem acostumant a entendre que els conflictes d’Irak i Rodalies no han estat tant conflictes entre països ni tampoc conflictes civil o religiosos, sinó una peça més de la lluita de classes, en concret relacionada amb la lluita per apropiar-se dels beneficis derivats de les matèries primeres i del corredor estratègic de distribució,
    -en el cas de Catalunya també hem de percebre el nostre tros de terra com un altre engranatge de la lluita de classes
    (que va començar a transformar-se, quan la burgesia catalana no va aconseguir ser inclosa en el pastís hispànic, raó per la qual va activar l’apel·lació al sentiment nacional del poble amb l’objectiu d’obtenir força representativa en la seva lluita per la seva part de pastís, i que continua transformant-se en la interrelació de la lluita de classes local i internacional, així com en la competència entre burgesies).
    -Si no hi hagués interès econòmic en la submissió de Catalunya
    (és a dir, si no hi hagués si un munt de gent que s’enriqueix gràcies al nostre treball)
    no hi hauria l’esforç que hi ha, per part de l’enemic, per difondre ideologies que justifiquen de mil i una maneres
    (espirituals, històriques, liberals i radicaldemocràtiques, jurídiques, simbòliques…)
    la nostra espanyolitat.
    .
    .
    .
    …per cert, please, els comentaris en termes políticoeconòmics! Ja aviso que si ara em replica algú amb arguments ètnics que es remunten a l’època pre-romana no ho penso respondre.
  8. Jesús (Xess) diu:
    Li hauries d’haver demanat a què es dedicava a l’Argentina i quins estudis tenia. Segurament la resposta t’hauria aclarit el perquè dels seus pensaments.
  9. vallfosca diu:
    La lluita de clases no explica res de les varitables causes.
    A Egipte, per exemple, sí que hi ha una lluita de classes, però resulta que la classe ben estant, tot i que potser visquin en un model injust, no son la “causa” de la pobresa generalitzada de la ciutadania egípcia. La “causa” principal de la pobresa a Egipte és el paradigma sociorganitzatiu directament vinculat a la identitat cultural.
    “ Tot i que el llindar de corrupció dels estaments governamentals de les comunitats magrebines és presumiblement alt, aquests mateixos governs no es veurien amenaçats si el model de producció de bens i serveis podés donar satisfacció a una població, especialment jove, que veu frustrades les seves aspiracions de realització, tant a nivell personal com a nivell col•lectiu. Aquest conflicte acabarà desbordant en alguns llocs, dinamitant un model de Justícia que no ha acabat de transitar des de paradigma organitzatiu tribal i oligàrquic, imposat per a la colonització semita sobre els pobles riberencs, fins a un paradigma democràtic de deliberació i justícia social.
    Quan acabin per desballestar l’estatus quo del model de Justícia actual, hauran de deliberar per tal de posar en marxa un model d’Eficàcia que sigui capaç de suportar el nivell de Justícia social que aspiren assolir.
    A Haití, per exemple, a quin model de Justícia social poden aspirar?, si son absolutament ineficaços i dependents?, qualsevol llindar de Justícia social els ha de ser subvencionat externament. En Marc Antoine Archer, cònsol de Haití a Barcelona, ha declarat: “Haití carece del capital humano necesario para salir d’esto, pero es un país con suficientes recursos para vivir de forma autónoma”. També, “Cuando se manda un contenedor de arroz , se impide que el campesino de Haití pueda competir en el mercado”.
    Certament, si no son capaços d’articular un model de Eficàcia en el llindar de l’autosuficiència amb aquella terra i clima que son capaços de produir varies collites anuals, és pel “factor humà”. És clar que si fossin capaços d’articular un model econòmic d’autosuficiència eficaç, els permetria, això, aspirar a assolir un millor model de Justícia. Així veiem com Justícia i Eficàcia estan directament vinculats entre si, i son dependents alhora del “factor humà”. Així modificar qualsevol d’aquests paràmetres altera l’equilibri sistèmic i les possibilitats d’evolució reals relacionades amb les aspiracions de les diferents comunitats.
    Qualsevol model de Justícia, gestat en una o altre ideologia, haurà de tenir en compte els altres dos factors, el d’Eficàcia i l’Humà.”
    De res….
  10. vallfosca diu:
    Un dels problemes més gruixut d’aquesta “classe obrera internacional”, és que molts d’aquests “obrers” pertanyen a un model cultural identitari que els condiciona en les seves capacitats potencials. Per exemple tenir 5, 6 o més fills està bé per a desenvolupar-se en un model nòmada ramader i guerrer, però per a desenvolupar-se en un model d’economia del coneixement no serveix.
    La reducció a la dialèctica de lluita de classes és actualment un dogma de Fe, que respon a una doctrina idealista i platònica condemnada a fracassar, perquè, entre altres coses ara el nivell de desenvolupament econòmic i social exigeix un altre actitud, més zokràtica, en diria jo.
    De fet el relat empíric de les societats que avancen em donen la raó.
    Cordialment
  11. vallfosca diu:
    Ah! coi F Manel, no hauries de ser tant intolerant amb els arguments dels altres, no trobes?.
  12. ??????? diu:
    ????? ?????? ????? ? ? ???????, ???????. 5000 ??????? ? ????? ?????????? ????? ??????? ?????????? ??? ????? 5000 ???????.
    ? ??? ? ???? ???? ????? ??????? ?????? ??????????? ??????????????, ???????? ????????.
    ? ?????? ????? ???????? ?? ??????? ??????????? ??? ???? ??????????? ????????.
    ?????? ??? ?? 3000?.
  13. El Bloc Gran Del Sobiranisme » Blog Archive » DELINQÜENTS ESTRANGERS diu:
    [...] -COLONIALISME-IMMIGRACIÓ-COLONIALISME [...]