http://blocgran.cat/?p=4632
COLONIALISME-IMMIGRACIÓ-COLONIALISME
febrer 3, 2011 | Fantassin Manel |
Som dins un taxi comentant com aquest mitjà de transport, normal en altres països, a casa nostra és un luxe extremadament car; i aquesta referència internacional ens ha dut a parlar de la revolta d’Egipte; comentem que qui mana en aquell país no és tant en Hosni Mubarak com l’Exèrcit, i que precisament les crides de la Unió Europea i dels USA ens han semblat clarament adreçades a l’Exèrcit, per tal que aquest gestioni el recanvi de Mubarak de la manera que millor garanteixi que tot continuarà igual.
.
I així, els meandres de la conversa ens porten a les relacions de ianquis i europeus amb altres països d’Asia i d’Àfrica, i al tema de com és d’espavilat el neocolonialisme, perquè quan tenen la possibilitat d’anar més enllà del negoci, enriquint-se de manera indecent, no ho desaprofiten. És clar, això implica que les poblacions titulars de les matèries primeres no vegin ni un euro, però no és difícil quan has concedit la independència posant-hi un sàtrapa que s’enriquirà indecentment de les molles que et cauen de l’espoli, a canvi de comprar-te les armes amb les quals defensar-se del seu propi poble.
.
I ha estat just a continuació, quan comentàvem la rematada que implica, a més, que aquests països hagin d’exportar ma d’obra, la qual serà estigmatitzada després, als països d’acollida, amb llegendes urbanes cruels com les que atribueixen tractes de favor de les administracions en vers els immigrants, just en aquest mateix punt, que el taxista s’ha decidit a intervenir, presentant-se com immigrant argentí, alhora que procedia a il·lustrar-nos amb el seu punt de vista.
.
He de dir que la majoria dels immigrats que conec són espanyols que es creuen amb tots els drets, i a Catalunya tothom els ho respecta perquè la majoria dels xenòfobs (que qüestionen el dret a la sanitat, a l’escola catalana i als serveis a les persones) també estan absolutament espanyolitzats (encara que no se n’adonen degut a la ignorància que els caracteritza), de manera que, fins i tot per aquells que porten estelada, que n’hi ha, un immigrant a Catalunya és algú “que no és espanyol”.
.
La majoria dels immigrants no-espanyols que conec (marroquins, paquistanesos, centre-africans…) són ferotgement independentistes catalans (la qual cosa és lògica atès que estan immaculats d’influència espanyola). És clar, tots ells estan vinculats a CiU i no puc pas saber què ha estat abans: si la pròpia reflexió independentista o l’aparició de l’Àngel Colom i de l’Èric Bertran ! En tot cas, llevat d’un amic de fa molts anys, fins avui no havia parlat encara amb cap llatinoamericà sobre el tema del nou, transversal i decidit procés independentista que estem protagonitzant.
.
Però he de dir que m’he quedat acollonit! El nostre interlocutor taxista era talment en Jiménez Losantos amb accent porteño. Per sort no podem generalitzar, perquè aquest home és un taxista que, en comptes de caure en les xarxes de CiU o en la millor i més sana amistat de Diego Arcos, resulta que el pobre home, per causa de la seva professió, molt exposada al dial radiofònic en espanyol, ha esta abduït per Intereconomia !
.
Com deia, quan s’ha decidit a intervenir, interrompent-nos amb el seu punt de vista, s’ha presentat com un immigrant argentí. Però curiosament no tenia cap intenció d’afegir res als comentaris sobre Egipte, ni sobre el colonialisme. Sembla que, arran de la nostra conversa, ha valorat que podíem estar a la seva alçada en quant a capacitat per entendre com és de greu la “nostra situació” amb un govern que dóna cobertura a ETA, amagant de manera “absolutament delictiva” les greus contradiccions dels atemptats del 11M a Madrid.
.
Quan li hem qüestionat la veracitat d’aquestes opinions i li hem plantejat que li provaria més seguir un criteri estadístic a l’hora de creure les notícies (si Intereconomia és la única que diu una cosa i totes les altres diuen tot el contrari, faria bé de creure que la majoritària és més verídica) el taxista ens ha fet por -atès que conduïa! Però després de fer un esforç per mantenir les maneres, ens ha respost que té “molt poques alternatives, atès que la majoria d’emissores estan manipulades per la Generalitat”. Això ens ha sorprès. Resulta que no escolta ràdio en català, no solament per les lògiques dificultats idiomàtiques sinó que, a més a més, per una prevenció conscient, derivada del convenciment que es tracta d’una arma de manipulació ideològica ! Imagineu-vos quin sofriment !
.
Malauradament no era el tema de l’autoria o no d’ETA la causa de la mirada de pena que ens etzibava. De seguida ens ha preguntat: “ustedes son catalanes, verdad ? saben como murió Casanova?” Aquí he saltat de seguida, veient per on anaven els trets i convençut que no m’enxamparia. Li he dit “…doncs, imagino que devia morir de vell, perquè crec recordar que era advocat, i ja se sap que els advocats es cuiden molt…!”. S’ha quedat clarament confós i se li ha esborrat el lleu somriure que havia començat a dibuixar als llavis un moment abans. Al cap d’uns segons de silenci, ha dit: “pues usted es el primero que contesta bien, eso debe ser que no escucha tanta radio catalana com dice, seguro que se ha enterado en Intereconomía…” Sabe usted que el mismo Vicepresidente Carod dijo públicamente en la Diada que Casanova murió ese día en el asalto a manos de los españoles? Se da cuenta de como manipulan la historia la Generalitat i las radios catalanas? Com podeu suposar no ha servit de res dir-li que aquesta informació, l’hagi sentit on l’hagi sentit, és errònia.
.
…i així ha continuat, amb una munió d’arguments per l’estil, fins arribar al nostre destí, ben bé cinc minuts després. La sensació de pesadesa, fins i tot les sospites de trastorn mental, han anat desapareixent de la nostra valoració inicial a mesura que demostrava com estava l’home d’atemorit, amb els seus fills víctimes d’una educació fonamentada en mentides, tant pel que fa a la història de Catalunya com als atemptats terroristes d’ETA. Impotent en aquesta terra estranya on la veritat se sap solament gràcies a la valenta Intereconomia, però és ofegada per socialistes i catalanistes que, sembla ser, tenen poder per actuar de la manera més impune. Tot i així, l’home també és prou valent per contribuir a difondre aquestes veritats entre els seus clients.
.
La nostra valoració, quan hem baixat del taxi, és que el colonialisme i la immigració tenen moltes cares: acostumats com estem a veure’ns el melic, veiem l’efecte humorístic que aquesta emissora provoca en nosaltres i, per això, creiem que tindrà el mateix efecte en tots els altres. Però, si és capaç de convertir en “colonitzador espanyol” un immigrant argentí (d’aquells que, a més, solen ser insultats tant pels xenòfobs espanyols com pels espanyolitzats), imagineu quin efecte colonitzador pot tenir en els espanyols de debò.
.
Etiquetes Política catalana | 13 comentaris »
febrer 3, 2011 a les 6:10 pm
2- És un fenomen de Transculturació, i per tant d’aculturació de Catalunya, això és bo o és dolent?
La “correcció política” ha segrestat el debat.
febrer 3, 2011 a les 8:13 pm
del que expliques, em ve una pregunta : què ha menat a aquest taxista cap a Intereconomia ?
Quín ha estat l’esquer que ha utilitzat aquest mitjà de propaganda ( digne d’en Queipo de Llano ) per a guanyar-se la confiança d’aquest home ?
Fins a on arriba la seva influència ?
Crec que seria interessant i útil que algú estudiés científicament aquestes qüestions.
Salut
febrer 3, 2011 a les 8:23 pm
febrer 4, 2011 a les 7:10 am
febrer 4, 2011 a les 7:22 am
febrer 4, 2011 a les 8:10 am
Hores i hores de menjada de tarro de bén segur que deuen tenir el seu efecte en gent que la identifica com “la seva” (en el sentit que en el conjunt babèbic aquesta està en el seu idioma). I més si parla clar allò que les altres en espanyol (cope, RNE…) ja insinuen, suposo que la tendència és triar aquell que parla més clar que no pas els que diuen el mateix de forma tímida.
febrer 4, 2011 a les 9:20 am
ja ho és, un tema de garrofes, però en comptes de ser en una fàbrica ho és en un context més ample i camuflat (ideològicament i simbòlica), igual com ho va ser l’esclavatge dels jueus a l’alemanya nazi o el tema dels fosfats del Sahara,
-de la mateixa manera que per entendre l’Edat Mitjana cal traduir els conceptes d’ara als de l’època, de manera que un “país” d’ara llavors era “simple patrimoni”,
-de la mateixa manera que ens estem acostumant a entendre que els conflictes d’Irak i Rodalies no han estat tant conflictes entre països ni tampoc conflictes civil o religiosos, sinó una peça més de la lluita de classes, en concret relacionada amb la lluita per apropiar-se dels beneficis derivats de les matèries primeres i del corredor estratègic de distribució,
-en el cas de Catalunya també hem de percebre el nostre tros de terra com un altre engranatge de la lluita de classes
(que va començar a transformar-se, quan la burgesia catalana no va aconseguir ser inclosa en el pastís hispànic, raó per la qual va activar l’apel·lació al sentiment nacional del poble amb l’objectiu d’obtenir força representativa en la seva lluita per la seva part de pastís, i que continua transformant-se en la interrelació de la lluita de classes local i internacional, així com en la competència entre burgesies).
-Si no hi hagués interès econòmic en la submissió de Catalunya
(és a dir, si no hi hagués si un munt de gent que s’enriqueix gràcies al nostre treball)
no hi hauria l’esforç que hi ha, per part de l’enemic, per difondre ideologies que justifiquen de mil i una maneres
(espirituals, històriques, liberals i radicaldemocràtiques, jurídiques, simbòliques…)
la nostra espanyolitat.
.
.
.
…per cert, please, els comentaris en termes políticoeconòmics! Ja aviso que si ara em replica algú amb arguments ètnics que es remunten a l’època pre-romana no ho penso respondre.
febrer 4, 2011 a les 11:48 am
febrer 4, 2011 a les 3:34 pm
Quan acabin per desballestar l’estatus quo del model de Justícia actual, hauran de deliberar per tal de posar en marxa un model d’Eficàcia que sigui capaç de suportar el nivell de Justícia social que aspiren assolir.
A Haití, per exemple, a quin model de Justícia social poden aspirar?, si son absolutament ineficaços i dependents?, qualsevol llindar de Justícia social els ha de ser subvencionat externament. En Marc Antoine Archer, cònsol de Haití a Barcelona, ha declarat: “Haití carece del capital humano necesario para salir d’esto, pero es un país con suficientes recursos para vivir de forma autónoma”. També, “Cuando se manda un contenedor de arroz , se impide que el campesino de Haití pueda competir en el mercado”.
Certament, si no son capaços d’articular un model de Eficàcia en el llindar de l’autosuficiència amb aquella terra i clima que son capaços de produir varies collites anuals, és pel “factor humà”. És clar que si fossin capaços d’articular un model econòmic d’autosuficiència eficaç, els permetria, això, aspirar a assolir un millor model de Justícia. Així veiem com Justícia i Eficàcia estan directament vinculats entre si, i son dependents alhora del “factor humà”. Així modificar qualsevol d’aquests paràmetres altera l’equilibri sistèmic i les possibilitats d’evolució reals relacionades amb les aspiracions de les diferents comunitats.
Qualsevol model de Justícia, gestat en una o altre ideologia, haurà de tenir en compte els altres dos factors, el d’Eficàcia i l’Humà.”
febrer 4, 2011 a les 3:44 pm
febrer 4, 2011 a les 6:00 pm
febrer 8, 2011 a les 10:53 am
? ??? ? ???? ???? ????? ??????? ?????? ??????????? ??????????????, ???????? ????????.
? ?????? ????? ???????? ?? ??????? ??????????? ??? ???? ??????????? ????????.
?????? ??? ?? 3000?.
febrer 17, 2011 a les 1:32 am