diumenge, de juliol 03, 2005

Del QUEBEC a CATALUNYA: A Monistrol em "criden" en espanyol

Del QUÉBEC a CATALUNYA: A Monistrol em "criden" en espanyol


M'ha frapat el comentari d'aquest turista, perquè en comptes de crear-me vergonya aliena, m'ha creat vergonya pròpia del propi país. Jo també parlo francès i italià, i també m'he trobat amb aborigens d'aquelles terres comentant com els català els semblava una barreja d'aquells dos idiomes, i que el veien en canvi molt allunyat de l'espanyol. Però, que es vegi això des de fora i en canvi, des d'aquí, a sobre de no veure-ho, que ens dediquem a parlar als turistes "més fort" en espanyol, a veure si així ens entenen, no només va més enllà de la ignorància, la diglòsia i l'autoodi, sinó que és simplement fer el ridícul, i no crec que el nivell educatiu sigui excusa.