dilluns, d’abril 07, 2008

Diu que els votants d’ERC es van quedar a casa?

Diu que els votants d’ERC es van quedar a casa. Han fet una enquesta i un estudi sociològic i han tret aquesta conclusió. Ja és curiós que el meu entorn sigui tan diferent (una vegada un altre sociòleg em va dir que vivint a poble es podien donar desviacions importants de la mitjana, però que ara que visc a ciutat no és massa probable). En fi, no ho sé! En tot cas, encara que no soc republicà (encara que ho voto quan tinc ganes de fer vot útil) he preguntat a tots els amics i coneguts que voten ERC i aquí deixo dits els resultats per si a algú li serveix:

Tinc 18 coneguts molt propers que voten ERC.
D’aquests 18, en les darreres eleccions, només han votat ERC 9.

Aquests 9 que han votat ERC són:

- 3 que mai havien votat fins ara ERC i que s’han decidit a votar ERC perquè diuen que per primer cop ERC ha parlat obertament d’independència (però abans eren votants d’ICV).
- 4 votants habituals d’ERC procedents d’allò que ara seria la CUP, en concret es defineixen d’extrema esquerra anti-espanyola.
- 2 votants habituals que s’adiuen amb el perfil d’ERC (centre-esquerra sobiranista).

En canvi, els 9 que han deixat de votar ERC són:

- 3 votants habituals d’ERC procedents d’ICV que fa anys que voten ERC i ara han votat PSC “per aturar el PP”.

- 2 votants habituals d’ERC procedents del PSC que fa anys que voten ERC i ara han tornat a votar PSC “per aturar el PP”.
- 1 votant habitual d’ERC procedent de CiU que fa anys que vota ERC i ara ha votat PSC “per aturar el PP”.
- 1 votant habitual d’ERC procedent de CiU que fa anys que vota ERC i ara ha tornat a votar CiU “perquè diu que intuïa que ERC baixaria molt i calia que hi hagués catalans a Madrid”.
- 1 votant habitual d’ERC que ha mort.
- 1 votant habitual d’ERC (procedent d’allò que ara seria la CUP, en concret es defineixen d’extrema esquerra anti-espanyola) que s’ha abstingut seguint les consignes de la CUP.

1 comentari:

Manel Bargalló ha dit...

Quan jo era president de la Secció Local d'ERC del meu poble, sempre després de les eleccions , els meus amics i coneguts hem deien que havien votat a ERC.
Si la meitat de la gent que em trobava l'endemà de les eleccions i que em deien que ens havien votat h hagessin fet en realitat, hauríem guanyat les eleccions per majoria absoluta i mai va ésser així, només en trèiem en prou feines un 7 o 8 % dels vots emesos!.

No vagis cas a les enquestes casolanes, com diu en Dr. House, tothom menteix i encara més quan es tracta de la política.